De ROI van content: zin of onzin?

14:00
30
Presentation
Stage 6
Chantal Smink SEO & Content Marketeer
Bouke Vlierhuis Contentmarketeer
Roy Huiskes chapter42

Platformization, zero-click marketing, LLM's, AI-antwoordmachines, algoritme-gedreven content en een contentoverload. Dat is de staat van het internet op dit moment. En dan hebben we het nog niet gehad over hoe Google en SEO steeds meer ruimte innemen, de gebruiker beter en sneller bedienen en zo telkens wat van het verkeer blijven wegnemen.

Wie alle ontwikkelingen kent moet inzien: de aanpak van contentmarketing moet anders. Content maak je niet om verkeer naar de website te trekken. Die website staat überhaupt niet meer zo centraal.

Wie online bezoekers wil aantrekken, zal contentmarketing serieus moeten gaan nemen. Want wie hoopt dat potentiële klanten je weten te vinden in zoekmachines, is eigenlijk al te laat.

In deze sessie nemen Chantal, Bouke en Roy je mee langs deze ontwikkelingen en in hoe je contentmarketing dan wel concreet aan kunt pakken. Dit geldt voor zowel B2B- als B2C-spelers.

Koop tickets

Roy Huiskes

Roy Huiskes (chapter42.com) is al ruim 20 jaar actief in SEO en digitale strategie. Met een achtergrond in UX en conversieoptimalisatie helpt hij organisaties als AholdDelhaize, Bol, ING en Sunweb om hun websites niet alleen beter vindbaar te maken, maar ook beter te laten werken voor gebruikers. Zijn aanpak is scherp, pragmatisch en altijd gericht op impact. Roy gelooft niet in trucjes of trends, maar in een stevig fundament, slimme keuzes en meetbaar resultaat. Hij is de oprichter van chapter42.com en deelt zijn visie via blogs, podcasts en op het podium zonder omwegen of buzzwords.

Bouke Vlierhuis

Bouke is contentmarketeer, AI- en procesexpert en interim marketing lead. Hij hielp al meer dan 50 B2B IT-dienstverleners met het uitwerken, in de praktijk brengen en succesvol maken van hun marketingstrategie.

Chantal Smink

Chantal is auteur, podcaster, spreker en trainer op het gebied van SEO & Content Marketing. In de 15 jaar dat ze in het vakgebied werkt, heeft ze alle ingrijpende veranderingen wel meegekregen. Maar de grootste veranderingen vinden volgens haar nu plaats, in deze tijd waarin het internet volwassen wordt.

In 2022 publiceerde ze haar eerste boek over een andere aanpak van SEO. In de zomer van 2025 publiceert ze haar tweede boek over een totaal andere aanpak van content marketing. Misschien ken je haar wel het concept QPAFFCGMIM? Het door haar ontwikkelde framework om klantonderzoek te doen.

Chantal is actief op LinkedIn waar ze meerdere keren per week haar visie op deze nieuw wereld deelt. Daarnaast heeft ze een podcastserie op Spotify met momenteel meer dan 17.000 downloads en 800 volgers.

Gelijktijdige Sessies