Manchester City: Digital Marketing op Champions League niveau?

10:00
30
Presentation
Stage 1
Thomas Groot stichd

Digital marketing op Champions League-niveau draait om snelheid, eigenaarschap en klantgerichtheid. Transfers, trofeeën en tegenslagen zorgen voor constante ad hoc beslissingen – maar je partner, Manchester City, verwacht dat alles vlekkeloos verloopt. Hoe doe je dat?

In deze sessie laat Thomas Groot (stichd / PUMA Group) zien hoe het e-commerce team achter de officiële Manchester City Store afscheid nam van marketingbureau’s, 0,4 FTE aan freelancers inschakelde en tegelijk de ROAS verdubbelde.

Verwacht praktische inzichten over kanaalkeuzes, retargeting via TikTok en Meta, en hoe duidelijke communicatie met klanten zorgt voor minder klachten en hogere klanttevredenheid – zelfs in de drukste periodes.

Koop tickets

Thomas Groot

Thomas Groot is verantwoordelijk voor de marketing van de officiële webshops van onder andere Manchester City, Aston Martin F1 en FuelForFans F1. Binnen stichd heeft hij e-commerceactiviteiten geleid door diverse wereldwijde sportmerken, schaalbare go-to-marketstrategieën ontwikkeld en A/B-testprogramma’s opgezet om continu te optimaliseren.

Eerder werkt hij als consultant bij Valtech, waar hij digitale marketing- en dataprojecten realiseerde voor internationale klanten. Ook stond hij aan de wieg van twee start-ups op het gebied van customer experience optimalisatie.

Gelijktijdige Sessies