Zo personaliseert VI hun content door clubvoorkeuren voor 225.000 fans
Hoe zorg je ervoor dat voetbalcontent écht persoonlijk wordt? Samen met PXR Media tilde Funnelboost de e-mailmarketing én website ervaring van Voetbal International naar een nieuw niveau door clubvoorkeuren van bezoekers automatisch te herkennen én te activeren.
Tijdens deze sessie ontdek je hoe we een Customer Data Platform in combinatie met gerichte e-mailmarketing voor VI.nl hebben ingezet om interesse in specifieke voetbalclubs af te leiden uit website gedrag. Op basis van die data personaliseerden we onder andere nieuwsbrieven én schreven bezoekers zich doelgericht in voor clubspecifieke content. Het resultaat? Meer dan 225.000 verrijkte profielen, klaar voor gepersonaliseerde marketing.
We nemen je mee in de stappen van dataverzameling tot activatie, laten zien hoe je zonder ingewikkelde tooling al grote impact kunt maken, en delen onze learnings over samenwerking tussen marketing en techniek.
Ben jij marketeer bij een (media)bedrijf, heb je moeite om jouw data om te zetten in actionables of wil je slimmer omgaan met het gedrag wat je bezoekers vertonen? Dan wil je deze case niet missen. Leer hoe personalisatie op basis van gedrag in de praktijk werkt – en hoe jij dit zelf kunt toepassen.

Kevin Ruhe

Joël Bleichrodt
Joël Bleichrodt is marketing analist bij PXR Media, het mediabedrijf achter merken als Voetbal International, VoetbalPrimeur, Bright en Runner’s World. In zijn rol is hij verantwoordelijk voor het verzamelen, analyseren en omzetten van data naar actionables. Zijn werk heeft bijgedragen aan de groei van VI Pro, het digitale abonnement van Voetbal International, dat dankzij zijn datagedreven aanpak met bijna 30% is toegenomen. Naast zijn werkzaamheden bij PXR Media is Joël ook actief als jeugdtrainer bij FC Lisse, waar hij zijn passie voor voetbal en coaching combineert.