Het internet is verzadigd: contentmarketing moet anders
Platformization, zero-click marketing, LLM's, AI-antwoordmachines, algoritme-gedreven content en een contentoverload. Dat is de staat van het internet op dit moment. En dan hebben we het nog niet gehad over Google/SEO en hoe zij zelf steeds meer ruimte innemen, de gebruiker beter en sneller bedienen en zo telkens wat van ons verkeer blijven 'kaasschaven'.
Wie alle ontwikkelingen kent moet inzien: onze aanpak van contentmarketing moet om. Content maak je niet om verkeer naar je site te trekken. Als we het er toch over hebben: die website staat überhaupt niet meer zo centraal. Wij willen dat wel, maar de platformen hebben de andere plannen en daar zullen we ons naar moeten schikken.
Wie online iets wil, zal contentmarketing serieus moeten gaan nemen want wie hoopt dat potentiele klanten je vinden in zoekmachines, is eigenlijk al veel te laat.
In deze sessie nemen Chantal, Bouke en Roy je mee langs deze ontwikkelingen en zal ze aangeven hoe je contentmarketing dan concreet aan kunt pakken. Dit geldt voor zowel B2B- als B2C-spelers. Kortom: als je wilt weten hoe je in een verzadigd internet jouw verhaal moet vertellen, dan mag je deze sessie niet overslaan.

Roy Huiskes
Roy Huiskes (chapter42.com) is al ruim 20 jaar actief in SEO en digitale strategie. Met een achtergrond in UX en conversieoptimalisatie helpt hij organisaties als AholdDelhaize, Bol, ING en Sunweb om hun websites niet alleen beter vindbaar te maken, maar ook beter te laten werken voor gebruikers. Zijn aanpak is scherp, pragmatisch en altijd gericht op impact. Roy gelooft niet in trucjes of trends, maar in een stevig fundament, slimme keuzes en meetbaar resultaat. Hij is de oprichter van chapter42.com en deelt zijn visie via blogs, podcasts en op het podium zonder omwegen of buzzwords.

Bouke Vlierhuis
Bouke is contentmarketeer, AI- en procesexpert en interim marketing lead. Hij hielp al meer dan 50 B2B IT-dienstverleners met het uitwerken, in de praktijk brengen en succesvol maken van hun marketingstrategie.