Hoe AI de shopping & selling experience transformeert
Het begrijpen van consumentengedrag is essentieel in een wereld waarin zij dagelijks een toenemend aantal verkoopsignalen ontvangen. AI staat centraal. Google AI-Powered Search en YouTube positioneren retailers uniek om verbinding te maken met klanten in elke fase van hun besluitvormingsproces. Deze platformen leggen intentie vast, bereiken dagelijks meer dan 2 miljard gebruikers en beïnvloeden miljoenen aankooptrajecten.
We duiken in de nieuwste search innovaties, waaronder AI Overviews en Google Lens, die het zoeken transformeren in een meer visuele en commercieel gedreven ervaring. Ook YouTube innoveert als platform met AI-Powered-Ads. Daarnaast blijft YouTube de onbetwiste leider in online video en social commerce, met creators die ongeëvenaard vertrouwen en invloed hebben.
De keynote geeft jou de kennis om verbeterde winkelervaringen te creëren met behulp van AI-gestuurde tools. Het leert hoe je hoogwaardige klanten kunt werven via verschillende campagnetypes en hoe je winkelbezoeken en verkopen kunt stimuleren.

Birgit Boing
Birgit Boing is een gedreven Retail professional met ruim 12 jaar ervaring in Media, Marketing, Omnichannel Strategieën, AI & Digitale Transformatie. Haar ervaring omvat een sterke combinatie van werken met lokale en internationale retailers. In 2018 trad Birgit in dienst bij Google, waar ze nu de functie van Industry Head Retail in Nederland op zich neemt. Ze werkt met haar team aan het behalen van ambitieuze groeidoelen en het creëren van uitzonderlijke klantervaringen van merken.
Naast haar rol bij Google is Birgit actief als voorzitter bij branchevereniging VIA. Gedreven door impact is ze trots op het stimuleren van innovatie in het ecosysteem.